Translate

Obserwatorzy

ZAPRASZAM

Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!
Nie dójdzie cię tu słońce, przyrzekam ja tobie,
Choć się nawysszej wzbije, a proste promienie
Ściągną pod swoje drzewa rozstrzelane cienie.

Jan Kochanowski

Rozgosc sie u mnie gosciu znany lub tez nie. Mam nadzieje ze bedzie Ci u mnie milo. Jesli tak sie stanie nie zapomnij zostawic po sobie sladu w postaci komentarza, ktory jest najmilsza nagroda za moja prace. Z gory dziekuje

APEL

Zdecydujmy się na kupno prezentów od drobnych przedsiębiorców, ze sklepu z rękodziełem, od sąsiada, który robi wszystko, aby utrzymać swój sklepik, od przyjaciółki, która wytwarza niepowtarzalne rzeczy, od tego, który oparł się globalizacji w naszych okolicach... Zróbmy tak, aby nasze pieniądze dotarły do zwykłych ludzi, którzy ich potrzebują, nie do firm międzynarodowych i wielkich przedsiębiorców, którzy płacą zbyt mało swoim pracownikom i przemieszczają firmy w inny koniec świata... robiąc tak więcej osób będzie mogło przeżyć rok i utrzymać chociaż siebie,nie mówiąc o utrzymaniu rodziny. Jeśli się zgadzasz, skopiuj to i wklej na swojej tablicy.

sobota, 24 września 2011

311.ZABAWY FARBAMI CIAG DALSZY

Wykorzystując resztki rozrobionych barwników od malowania muliny,postanowiłam zabawić się kanwa.Najpierw ścieniowałam sobie pędzelkiem mały kawałek kanwy.

Od rozne robotki

Potem próbowałam uzyskać efekt marmurku rożnymi kolorami z rożnym efektem
różowo -zółta

Od rozne robotki

pistacjowa

Od rozne robotki

niebieska

Od rozne robotki

rozowa

Od rozne robotki

Az się udało z zółtym kolorem

Od rozne robotki

Teraz błędy jakie popełniłam:
-położyłam kanwy zbyt blisko siebie w garze moim i znów się pomieszały kolorki(nic to da się wykorzystać te "dobre" kawałki na jakieś drobiazgi
-złożyłam kanwy w "kostkę" i na złożeniach znowu są odbarwienia jaśniejsze
-po płukaniu buteleczki od "psikpika" nie wypryskałam najpierw pozostałej wody(wyszły jednolite kolorki)
- napryskałam zbyt dużo barwnika na kanwę (tez brak efektu marmurka)

Jak zrobić dobrze marmurkowa kanwę?
-położyć białą sucha kanwę na foli zabezpieczającej powierzanie
-barwik nalać do buteleczki "psikpsik" np po jakim płynie do okien
- spryskać kanwę tak aby były widoczne i kropki z barwnika jak również biała kanwa
-ułożyć kanwę najlepiej na płasko w jakim naczyniu do gotowania na parze i utrwalać kolor przez 30 min
-wypłukać nadmiar barwnika
-potrzymać ok 10 min w wodzie z octem,
-wysuszyć i wyprasować
Mamy gotowa kanwę marmurkowa w wybranym kolorze.
Trochę namarnowałam tych kanw aby uzyskać to co zamierzałam,ale to małe kawałki, wiec straty wielkiej nie ma a poza tym do czegoś mogę to wykorzystać...

Ciągle i nieustająco przypominam o zapisach na SAL

2 komentarze:

  1. super wyszły Tobie te kanwy marmurkowe...teraz czekam na co je wykorzystasz...:-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie dlatego lubię zabawy z farbowaniem - można wykazać się kreatywnością i stworzyć niepowtarzalne przydasie hafciarskie:) I do tego jaka frajda!:) Mnie ręce świeżbią od jakiegoś czasu żeby spróbować zaczarować biały len...:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń